Tijdens de jaaropleiding Allround Styling proeven onze studenten van het leven als Fashion Editor. Niemand minder dan Yeliz Çiçek, toen nog hoofdredacteur Linda Meiden, gaf de studenten de uitdagende challenge om voor Linda Meiden een shopping page te ontwerpen. De winnaars namen vandaag een Linda Meiden pakket in ontvangst!
Bij 55 Creative Business School leer jij niet alleen onze masters kennen, zij zien ook jouw talent. Yeliz Çiçek gaf een masterclass aan onze Allround Styling studenten. Ze koos zeven talenten uit als winnaars: Cané Atilla, Cecilia van de Craats, Max Lamens, Jesse van Dorp, Larrisa van den Akker, Etienne Millenaar en Femke van der Meulen. De studenten kozen allemaal een eigen thema die past bij aankomend seizoen. Winnaars Max Lamens en Femke van der Meulen vertellen je het idee achter hun shopping page:
Max Lamens, student Allround Styling
“Ik koos ervoor om een catwalk trend van SS22 te analyseren en deze te koppelen aan influencer en YouTuber Emma Chamberlain. Ik ben ontzettend fan van Emma’s content en kledingstijl. Daarom was de keuze snel gemaakt. De trend die de leidraad vormt voor mijn shopping page is ‘cut-out’. Ik probeerde dit in elk gekozen item door te voeren. Ik wilde de lezer laten beleven dat je op veel verschillende manieren mee kan doen aan de trend. Neem bijvoorbeeld mijn keuze voor sieraden. Grote oorbellen die open zijn van binnen, cut-out. Een schakelarmband die de huid laat zien, cut-out. Ook de schoenkeuze, de open slippers, zijn allemaal een vorm van cut-out. Dit zijn allerlei keuzes die je kan maken, wanneer je subtiel wil deelnemen aan deze trend.”
Femke van der Meulen, Allround Styling
“Mijn thema was een combinatie van drie SS21 trends: cut-outs, aardse kleuren en sustainability. Het leek mij leuk voor de lezer om drie trends in een klap te slaan en daarnaast op een laagdrempelige manier in contact te komen met duurzame en toch betaalbare merken. Het viel mij op dat de shopping pages van Linda Meiden vooral gericht waren op het uitlichten van betaalbare items voor lezers. Ik wilde met mijn shopping page laten zien dat duurzame items dat ook kunnen zijn. Hiermee wil ik anderen inspireren om verder te kijken dan H&M en Zara.”
Waarom zijn jullie winnaars van de challenge?
Max bleef dicht bij zichzelf, zijn eigen smaak en stijl. “Ik sta voor simpliciteit met een funky detail en knipoog. Door dit ook door te trekken in mijn shopping page, begon het Max te ademen.” Yeliz was ook erg enthousiast over de titel en het thema van Femke haar shopping page. “De titel, Cut the Crap, verwijst zowel naar de cut-out trends als naar duurzaamheid. De duurzame shopping page werd als origineel ervaren. Het sluit aan bij de tijdsgeest.”
Wil jij net als deze studenten gezien worden door masters? Schrijf je dan nu in voor het nieuwe jaar Allround Styling.