Zijn er klanten die uw winkel verlaten zonder een aankoop te doen? Als je in de modedetailhandel werkt, verkoop je meer dan alleen mode. Het gaat niet alleen om het begrijpen van de behoeften van uw klanten, maar ook om het snel herkennen van de lifestyle, koopvoorkeur en lichaamsvorm. Als eigenaar van een modezaak is het daarom belangrijk dat je werknemers op de winkelvloer goed opgeleid zijn op het gebied van personal styling.
Er zijn twee belangrijke pijlers waar je je op kunt richten: technische stylingkennis en creatieve stylingvaardigheden.
Tip 1: Verbeter je technische stylingkennis
Een kwalitatieve advisering van je klanten begint bij het snel kunnen inschatten van figuurtype en lichaamsvormen. Hiermee krijg je gemakkelijk inzicht in welk type kleding en pasvorm goed bij je klant past. Daarmee ben je ook in staat meteen de juiste kleurkeuze te maken. Met een goed onderbouwd advies voorkom je onnodig lange passessies en dat je klant lang moet zoeken naar de juiste outfit.
Tip 2: Ontwikkel creatieve stylingvaardigheden
Als verkoper wil je mensen verrassen door creative sets te stylen. Mensen inspireren door te mixen en matchen! Met creatieve vaardigheden op zak kun je snel en doeltreffend advies geven en krijg je tevreden en terugkomende klanten. Zie goed advies als de beste service voor je klant. You’re the expert, show it!
Wij bieden verschillende mogelijkheden om jezelf of je verkoopteam te ontwikkelen op het stylingvlak. Je kunt deelnemen aan onze cursus Personal Styling. In 13 innovatieve lessen stomen de ervaren professionals uit ons netwerk je klaar tot de Personal Stylist met een goed gevoel voor stijl en die past in het modebeeld van nu. Van de ervaren stylisten leer je de technische aspecten van het stylingvak. Je leert werken met verschillende figuren en lichaamsvormen zodat je je stylingadvies goed kan onderbouwen aan je klant. Ook ga je aan de slag met praktijkgerichte opdrachten en stylingvaardigheden zoals personal shoppen en wardrobe planningen. Door de uitgebreide kennis van het stylingvak, het goed kunnen onderbouwen van stylingadvies en de persoonlijke aandacht voor klanten en producten ben je snel in staat meer omzet te behalen. De cursus is praktisch opgezet waardoor alle kennis en vaardigheden direct toepasbaar zijn op je winkelvloer.
Wil je je klanten wel de toegevoegde waarde bieden van een verkoper met een goed geveoel voor stijl, maar wil je liever een cursus op maat die aansluit op de behoeften van jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op. Samen bekijken we de mogelijkheden voor een retailtraining of cursus op maat.
Treat your shoppers!
Kortom, aandacht voor je klant door middel van solide stylingadvies zorgt voor klantbinding, herhaalbezoeken en daarmee een hogere omzet.
Vragen? Aarzel niet contact met ons op te nemen.