Reality School: Tijdens de module Event Styling organiseren onze studenten een event voor een echte opdrachtgever. Ze creëren de gehele look & feel van een evenement onder begeleiding van Bolt Amsterdam. We trappen af met een fieldtrip naar museum The Upside Down en een bezoek aan het kantoor van Bolt.
Event Styling bij 55
De module Event Styling staat in het teken van het organiseren van een event in fashion of lifestyle en styling. Studenten Allround Styling en Creative Business leren van A tot Z hoe zij een event moeten stylen. Dat niet alleen: ook competenties als het produceren van een evenement, samenwerken, met budgetten werken, marketing uitvoeren, sponsors regelen en meer. De evenementen worden in groepjes georganiseerd en gaan werkelijk plaatsvinden, onze tweede naam is niet voor niets Reality School.
Van opdrachtgever tot conceptcreatie en productie. Als student werk je het event tot in de puntjes uit. Bij Event Styling draait het om de gehele experience van het evenement. Welke locatie past bij je evenement? Heeft het een passende uitstraling? Roept het specifieke gevoelens op? Over iedere ruimte, geur, muziek, catering en merchandise wordt nagedacht.
Fieldtrip: The Upside Down
Waar kun je beter inspiratie opdoen dan in het grootste interactieve Instagram-museum van Europa? Onze studenten gingen deze week op fieldtrip naar museum The Upside Down in Amsterdam. Een dag vol fun, foto’s en inspiratie. Bolt gaf de studenten de opdracht om eens goed om hen heen te kijken. Welke kamer heeft je voorkeur en waarom? Welke elementen vind je sterk? Welke elementen neem je mee naar je eigen event?
Kantoor Bolt Amsterdam
Na de fieldtrip is het tijd voor een brainstorm op het kantoor van Bolt. De studenten krijgen de tijd om onder begeleiding van Bolt hun concept verder uit te werken. Ook mochten ze een kijkje nemen in het magazijn, waar spullen van georganiseerde events opgeslagen liggen. Deze spullen mogen de studenten hergebruiken voor hun eigen event.
Over Bolt Amsterdam
Bolt Amsterdam is een eventbureau, opgericht door Lotte van der Duin en Meike Heynens. Dit leuke duo werkt voor grote merken als Sony, ELLE, Filling Pieces en Cosmopolitan. Het eventbureau vertaalt merkideeën naar bijzondere offline ervaringen door middel van events. Lotte en Meike begeleiden dit jaar de studenten bij het produceren en stylen van hun eigen event.