Skip to content
Denis Doeland

Denis Doeland: ‘F**k it all! Data and content are king’

Denis Doeland: ‘F**k it all! Data and content are king’

Denis Doeland, de zelf uitgeroepen business hacker, begint zijn masterclass met zijn belangrijkste les: “Fuck it all! Data is king, maar durf en content zijn minstens zo cruciaal voor het succes van een merk, bedrijf of campagne”. Hij geniet van nieuwe dingen ontdekken, wil onderdeel zijn van digitale vooruitgang en biedt bedrijven en personalities inzicht en waarde op basis van data.

Wie is Denis Doeland?Denis Doeland (Utrecht, 1971) is vanaf 1993 actief in de muziek (met name de dance-industrie). Hij begint zijn carrière bij platenwinkel Bad Vibes en startte vanuit die hoedanigheid de eerste muziekactiviteiten van ID&T. In de twee decennia dat Doeland bij ID&T werkt, houdt hij zich bezig met de digitale activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Na jaren de digitale drijvende kracht bij ID&T te zijn geweest, helpt Denis nu organisaties in sport, media en entertainment met het laten groeien van hun digitale vermogen. Zo adviseert hij bedrijven als Talpa, NPO, KLM, Paradiso en NRC en werkt hij met global top dj’s als Armin van Buuren en Hardwell. Ook voetballers als Wijnaldum en Neymar behoren tot zijn indrukwekkende klantenkring.

‘Content is de drijvende kracht achter elke organisatie’
Doeland’s visie is dat een entertainment- of mediabedrijf bestaansrecht heeft door de content die het produceert en de fans die het daardoor aan zich weet te binden. In 2008 ontwierp hij de eerste (digitale) visie voor de entertainmentindustrie. Doeland: “Als dj, evenement of festival ben je een netwerk. Content is daarbij de drijvende kracht, omdat het je in staat stelt verbinding te maken met je fans en klanten. Data is dan de sturende factor en zorgt voor economische waarde voor het bedrijf.”  Hij noemt dit samenspel ‘Digitaal Vermogen’. Wat hij hier precies mee bedoelt en hoe hij hierin te werk gaat, laat hij de studenten zien aan de hand van cases van onder anderen Armin van Buuren, Hardwell, Kluun en Wijnaldum.

Wanna learn from the best? Schrijf je snel in voor de tweejarige opleiding Creative Business en start nog in september 2023!

 

Other stories
Other stories
masterclass Robbert Rodenburg

masterclass Robbert Rodenburg

Terwijl Robbert Rodenburg (25) meestal de vragen stelt, krijgt hij tijdens de masterclass bij 55 zelf veel vragen van de…
Yeliz Cicek over het werken bij een mode magazine

Yeliz Cicek over het werken bij een mode magazine

Learn from the best! Vorige week stond Yeliz Çiçek, hoofdredacteur van Vogue NL voor de klas om onze Mode & Media…
Masterclass David Laport, outspoken couture

Masterclass David Laport, outspoken couture

David Laport is een Nederlandse couturier die bekend staat om zijn opvallende jurken en het kleden van beroemdheden als Sia,…
55CreativeBusinessSchool_Masterclass_LizzyPerridon_1

Before you go

Elke maand het laatste nieuws over de 55 Creative Business School ontvangen? Laat hier je gegevens achter, dan houden wij je op de hoogte van nieuw lesaanbod, online cursussen, exposities en andere activiteiten van 55 Creative Business School.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.